HTML

Halmozottan Hátrányos

Az ország, a világ és az emberek egy halmozottan hátrányos helyzetű ember szemében.

Friss topikok

  • Halmozottan Hátrányos: @futureman: Köszönöm :) Az elmúlt időszakban nagyon összejöttek sajnos a dolgok (pedig mondanivaló... (2011.02.21. 16:16) Tehetség
  • Halmozottan Hátrányos: @futureman: Ezt inkább nem is kommentálnám. Ez pont olyan, mint a bulvárlapok: a címlapon félpucér... (2010.12.22. 23:14) Új kormány vs. melegek
  • Halmozottan Hátrányos: @futureman: Köszi, jólesik. Sajnos nem a jópontokat akarom gyűjteni a kommentjeimmel (és a posztja... (2010.12.22. 23:09) A mi bátor magyarjaink
  • Horizont: @Halmozottan Hátrányos: Jól van na... Köszönöm, hogy válaszoltál:) Még mindig vannak dolgok (ennyi... (2009.07.04. 09:22) Bemutatkozás
  • Horizont: @Halmozottan Hátrányos: Az ingyenebéddel kapcsolatban arra gondoltam, hogy azért kell megfizetni ... (2009.07.03. 18:51) Kósa Lajos vs. a debreceni diákok

Linkblog

Kósa Lajos vs. a debreceni diákok

2009.07.01. 13:24 Halmozottan Hátrányos

Egy a Homáron található poszt szerint miután Debrecen városa átvette a helyi autóbuszjáratok üzemeltetését, közel a duplájára emelkedtek a tanulóbérletek árai, miközben megszűntek a külön villamos- illetve trolibérletek. A diákoknak fáj az áremelés, mert nem értik, milyen szándék húzódik mögötte.

Először is, nem tudom, eddig miért voltak az egyes járműtípusok külön kezelve. Nyilván történelmi szükségszerűségből, de lássuk be, hosszútávon könnyebb az üzemeltetés és kisebb az ezzel járó adminisztráció, ha az egyes közlekedési eszközök minél egységesebb módon vannak kezelve.

Továbbá. Látatlanban kijelenteni, hogy Kósa Lajos most szivatni (bocsánat, fejni) akarja a diákokat, elég erős kijelentés. Én akkor látatlanban felvázolok egy másik elméletet. Valóságalapja nem tudom mennyi, mert a tényekkel én annyira nem vagyok tisztában, mint az esetleges fejés gyanítója, de talán ad egy másik perspektívát, ami 0-nál nagyobb valószínűséggel bír, és vitát indukálhat.

Az én elméletem az, hogy a Volán valamiért alacsony szinten volt kénytelen tartani az árakat, viszont cserébe azért, hogy ne legyen veszteséges, súlyos állami támogatásokat vett igénybe minden évben. Ezt látva a városvezetés úgy döntött, átveszi a helyi tömegközlekedést, majd kiértékelve annak helyzetét, szükségesnek látta emelni az árakat, hogy lehetőleg minél kevésbé legyen veszteséges.

Vélemények, ellenvélemények?

3 komment

Címkék: kósa debrecen lajos bérlet diákok

A bejegyzés trackback címe:

https://hatrany.blog.hu/api/trackback/id/tr931219924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2009.07.03. 17:34:09

Debrecen tőlem messze van. A Volán állami támogatásába nem tudok beleszólni,mert nincs infóm róla. Ha így van ahogy írod az jutott eszembe, hogy azt mondták nincs ingyen ebéd!Állítólag sehol, senkinek! Bár erről nekem más a véleményem:) Viszont ki szeret többet fizetni, majdnem dupláját??
Sok helyen olvastam, hogy Kósa egy kiskirály a városában! Ezt se tudom tényleg így van-e? Persze elképzelni nem lehetetlen:))

Halmozottan Hátrányos · http://hatrany.blog.hu 2009.07.03. 18:00:04

@Horizont: Nem élek Debrecenben, nem tudom, ki mennyire kiskirály. Csak egyoldalúnak éreztem a kommenteket, és fel akartam vázolni egy másik lehetőséget. Azóta is várom, hogy valaki helybéli jöjjön ide és cáfoljon meg - vagy támassza alá az elméletemet.

Ami pedig az ingyenebédet illet: nem hiszek benne. Nem is kérek. Szeretek megdolgozni a dolgaimért. De kiváncsi vagyok, Neked miben és miért más a véleményed (vagy csak azokra gondolsz, akik egyenlőbbek?).

Horizont 2009.07.03. 18:51:55

@Halmozottan Hátrányos:
Az ingyenebéddel kapcsolatban arra gondoltam, hogy azért kell megfizetni a drágább volán bérletet, mert nincs annyi állami támogatás, mert azt mondják megszűnt az ingyen ebéd. Magyarán ne várjanak az államra egyesek ,mert nincs semmi ingyen.Én ezt helyesnek is tartom, mert (állítólag) az állam mi vagyunk, tehát az állami támogatás is a mi pénzünk!Egyesek fújolnak ugyan a szocializmusra, de mégis ha nekik kell valami akkor adjon állambácsi.Én éltem jó pár évet a szocializmusban is, kár, hogy nem vették át jó dolgokat. Akik kapitalizmust akartak azok most azt üvöltözik, hogy anyám én nem ilyen lovat akartam. (tényleg nem ilyet amúgy)
Én is kíváncsi lennék egy debreceni véleményére, milyen lehet belülről a város?
süti beállítások módosítása