Egy a Homáron található poszt szerint miután Debrecen városa átvette a helyi autóbuszjáratok üzemeltetését, közel a duplájára emelkedtek a tanulóbérletek árai, miközben megszűntek a külön villamos- illetve trolibérletek. A diákoknak fáj az áremelés, mert nem értik, milyen szándék húzódik mögötte.
Először is, nem tudom, eddig miért voltak az egyes járműtípusok külön kezelve. Nyilván történelmi szükségszerűségből, de lássuk be, hosszútávon könnyebb az üzemeltetés és kisebb az ezzel járó adminisztráció, ha az egyes közlekedési eszközök minél egységesebb módon vannak kezelve.
Továbbá. Látatlanban kijelenteni, hogy Kósa Lajos most szivatni (bocsánat, fejni) akarja a diákokat, elég erős kijelentés. Én akkor látatlanban felvázolok egy másik elméletet. Valóságalapja nem tudom mennyi, mert a tényekkel én annyira nem vagyok tisztában, mint az esetleges fejés gyanítója, de talán ad egy másik perspektívát, ami 0-nál nagyobb valószínűséggel bír, és vitát indukálhat.
Az én elméletem az, hogy a Volán valamiért alacsony szinten volt kénytelen tartani az árakat, viszont cserébe azért, hogy ne legyen veszteséges, súlyos állami támogatásokat vett igénybe minden évben. Ezt látva a városvezetés úgy döntött, átveszi a helyi tömegközlekedést, majd kiértékelve annak helyzetét, szükségesnek látta emelni az árakat, hogy lehetőleg minél kevésbé legyen veszteséges.
Vélemények, ellenvélemények?